Max-en-Maja.reismee.nl

Oud en nieuw in Motril

En dan is het maar zo oudjaarsavond :)

Tijd om een blogje te schrijven om jullie op de hoogte te houden van waar we nu zijn en wat de plannen zijn.

Donderdagmorgen zijn we om 10 uur s`morgens uit Orihuela vertrokken. Het doel, Motril in de provincie Granada, dus nog zuidelijker.

Een prachtige rit van 5 uur door werkelijk een schitterend landschap, des te zuidelijker we kwamen des te hoger en mooier werden de bergen, adembenemend, zelfs zonder dat we ze hoefden te fietsen :)

We hadden al een camping uitgezocht en daar dan ook direct maar heen gereden, om er weer achter te komen dat de receptie tot 17.00 gesloten is vanwege de siesta. We liepen de camping even op en kwamen in gesprek met Nederlanders die er al voor het derde jaar staan en zij vonden het een mooie camping dus daar maar op vertrouwend besluiten we eerst maar boodschappen te gaan doen en dan om vijf uur maar terug te komen.

We rijden naar de stad Motril en wat we daar voor supermarkt aantreffen, dat hebben we werkelijk nog nooit gezien, als een voetbalveld zo groot ongeveer.

Om vijf uur checken we in en mogen we zelf een mooi plekje uitzoeken, dat doen we dus ook, na even gekeken te hebben waar de zon opkomt en weer onder gaat denken we het goed voor elkaar te hebben. Achteraf blijkt dat we het goed gedaan hebben :)

Max is net als ik al een week ben, een beetje grieperig aan het worden dus we liggen mooi op tijd in bedje.

Gisteren een stralend zonnetje dat ons tegemoet schijnt als ik de camperdeur open gooi, wat is dat toch heerlijk, Max haalt brood en we hebben een lekker ontbijt.

We besluiten op de fiets te stappen om wat caches te pakken maar daar komen we bedrogen uit, de wegenkaarten kloppen hier van geen kanten en we fietsen maar wat in het rond zonder ook maar dichterbij een cache te komen, dus die laten we maar links liggen en besluiten om gewoon te genieten van het landschap en het mooie weer.

Wel lachen, wij in onze korte broek en minirok en al die spanjaarden die je ziet lopen met dikke winterjassen aan en sjalen om, we voelen ons echt toerist haha, ze kijken ook wel een beetje vreemd naar ons, ten eerste fietsen we en ten tweede zijn we ook nog bijna naakt ;) voor ons voelt het als een graad of 22 maar dat zal voor de doorgewinterde ;) spanjaard wel koud aanvoelen.

Aan zee drinken we de lekkerste cappuchino die ik ooit geproefd heb en Max drinkt daar een lekker biertje, standaard krijg je daar dan iets van tapas bij geserveerd, heerlijke gehaktballetjes in een verrukkelijke rode saus met wat stukjes stokbrood, ik drink nog een tweede bakkie en moet aan het eind 5 euro 70 afrekenen, dus het is hier nog spotgoedkoop ook.

De rest van de dag brengen we door voor de camper elk met een boek en de sangria onder handbereik. Het avondeten bestaat uit asperges met boter, gekookt ei, nootmuskaat en een paar lekkere dikke plakken ham. Even heerlijk met Eva en Janine gecamd, even weer horen of daar alles goed is en natuurlijk is dat zo, maar toch even bevestiging ;)

Vanmorgen pas om een uur of half tien wakker en het zonnetje staat alweer hoog aan de hemel, we ontbijten buiten, en doen even een paar boodschappen voor de rest van het weekend, nu op de fiets.

Ook het zelfde restaurantje aan zee doen we op de terugweg even aan en ze herkennen ons direct en vraagt of we hetzelfde willen als gisteren, erg leuk!

Terug op de camping zijn de spanjaarden tegenover en naast ons al begonnen met het oudjaar vieren, bbq aan en muziek op volle toeren, we genieten maar mee, heerlijk die spaanse flamenco muziek.

Max bakt pannenkoeken ipv. oliebollen, die we overigens wel hebben gekregen van andere nederlanders die hier op de camping staan, erg lief en voelde best even goed, toch iets van de nederlandse gebruiken hier mee te maken.

Nu is het 20.45, heb net even leuk geskypt met Collin en Jannie, toch leuk om ook even weer contact met het verre thuis te hebben. Had skype weken geleden van mijn telefoon afgegooid, maar nu ik geen telefoon meer heb, is dit via de iPhone van Max toch wel weer handig.

Nu gaan we het maar uitzitten, ben benieuwd of hier veel vuurwerk zal zijn, we zitten midden tussen de bergen met dorpjes daar tegen aan gebouwd dus als ze hier van het vuurwerk zijn dan zal het vast een mooi gezicht geven, we hopen wat foto`s te kunnen maken.

Maandag is de bedoeling dat we vertrekken naar Tarifa, echt het zuidelijkste puntje en als het daar mooi is en het weer goed, lijkt het ons wel leuk om daar een weekje te blijven!

Lieverds allemaal een fijn uiteinde en een nog beter begin, maak er weer een super nieuw jaar van, ik heb genoten van 2011 met al mijn lieve familie en vrienden om mij heen, zakelijk gezien kan 2012 alleen maar beter worden, maar materialistische dingen word je niet gelukkig van, ik voel me rijk met jullie allemaal!!!

Dikke kus, ook van Max xxxx

marco

hey lieverds, leuk om jullie verhalen zo mee te beleven.

ik wens jullie nog heel veel plezier, gezondheid en een liefdevol 2012.

Fijne jaarwisseling, liefs Marco

Alie

Hoi luitjes,

Een heel gezond, gelukkig en liefdevol 2012!!!!!

Lieve groeten,
Reint, Alie, Iris en Moon

Jannie

hallo, hallo,
Vanuit een regenachtig nederland wensen wij jullie heeeel veel liefde en geluk voor 2012.

liefs Collin, Anna,Leonie, Jasper en Jannie

veronique

dat klinkt heerlijk allemaal!
ook voor jullie een gezond en liefdevol 2012! Jullie hebben in elk geval een mooie start gemaakt.
xxx
Veronique

Yvon

Lieve schatten,

ook wij wensen jullie een ontzettend mooi, gezellig, gezond en vooral liefdevol 2012.

Geniet nog maar even van die heerlijke zon en het vakantie gevoel.

dikke knufff en knusss

Paul en Greetje

Lieve mensen, van uit een regenachtig den haag wensen we jullie een heel goed 2012!!! Wat je schrijft Maja staan we helemaal achter: als het tussen de mensen maar goed zit, dan komt de rest vanzelf!! Liefs.