Max-en-Maja.reismee.nl

Kerst in Orihuela

Vreemde Kerst? Zeker voor Maja, haar allereerste kerst zonder de kids, bij het wakker worden even denken aan thuis even slikken en dan maar denken aan volgend jaar als we het weer met elkaar vieren. Dreaming of a white Christmas, wordt er gezongen door luidsprekers in winkelcentra. White! Hier? Neuh,,,dat kunnen we ons niet voorstellen. Hier schijnt het zonnetje en is het heerlijke temperatuur. Kerstmorgen staat hier in het teken van elkaar ontmoeten op het strand. Hoe onwerkelijk is dat? ´s Morgens rond koffietijd gaan we erheen. Onze ogen vallen bijna uit hun kassen als we zien wat we zien. Zie we dat echt? Een vol strand, met allemaal Engelsen met kerstmutsen (wij ook!), kerstjurken, kerstpakken, honden met kerststrikken en -kransen, allemaal Kerst Kerst Kerst! En wat dacht je van velen die genieten van een barbeque en champagne? Zie foto´s, die kunnen we onze lezers niet onthouden. Er worden komplete buitenkeukens naar het strand gesjouwd. Bandjes die ¨I am dreaming of ....¨ spelen. Alsof ze gek zijn...dreaming of wat anders denken we, maar vast niet van een witte kerst! Mensen die in korte broek lopen, korte mouwen, zelfs een paar die in zwembroek de zee in gaan...pfff, ANDERS dan anders! Wel leuk om te zien en beleven hoor!

Mom heeft een geweldig kerstdiner voorbereid. Natuurlijk is er een enorme kalkoen klaargemaakt. Een plate met die kalkoen, spruitjes, worteltjes, doperwten, roast potatoes. Garnalencoctail vooraf en een heerlijke cheesecake als dessert met dessertwijn.

Wat zal dit verhaal jullie vervelen zeg, al dat heerlijke eten opnoemen...maar ja, kerst draait in de hele wereld nu eenmaal om eten, dus vandaar ;-)

We gaan jullie voor de rest ook niet teveel informatie geven wat jullie niet willen lezen, het zou jullie nog meer jaloers kunnen maken...;-) Vooral het weer is geweldig, heerlijke temperatuur, zonnetje.....

De tweede kerstdag zijn we nog met ons tweetjes erop uit geweest te cachen. Met de auto van Maurie het binnenland in en prachtige bergen gezien en bereden. Natuurlijk weer heerlijk eten en gezelligheid op het menu van de dag.

Dinsdag zijn we met ons allen naar een shoppingcentre geweest. We waren er maandag al met ons tweeën geweest om een vreselijk smerig bakje koffie bij de McDonalds te halen. De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat de koffie in de mc Donalds in Barcelona heerlijk was. Daar in dat mooie shoppingcentre een leuk cadeautje voor Akkie, Janine en Mark gescoord :)

´s Middags met ons tweetjes weer in de omgeving van Torrevieja, nu aan de Noord-West kant ervan, gecached. Wat een leuke hobby is dat toch (soms, vandaag dus wel). We kwamen op de mooiste plekjes, waar je als toerist normaliter aan voorbij gaat. Bijvoorbeeld Cave-houses, in rotsen uitgehouwen, armoedig maar zeer de moeite waard om eens gezien te hebben. Prachtige plekken in de natuur gezien. Onze 100ste cache gevonden en daar de door ons zelf ontworpen coin ter ere van onze 50ste verjaardag dit jaar, dus samen 100, achter gelaten. ´s Avonds het diner met de restjes van kerst, maar niet minder lekker gemaakt door Maurie.

Vandaag in het kort:

vanmorgen naar de supermarkt geweest, koffie gehad in het stamcafe. Vanmiddag is Maja met mam naar de kapper geweest en Max is op de fiets gaan cachen. Het was geen lucky day vandaag, geen enkele van de 4 op de lijst gevonden....het kan dus ook frustrerend zijn die leuke hobby. Daarbij komt, fietsen hier in de omgeving doe je met gevaar voor eigen leven. Gewoon langs de autoweg met dubbele rijbanen, op grote rotondes, het is uitkijken geblazen. Overigens wel heel leuk om de omgeving hier wat nader te bekijken, zeker de wijken langs de zee. Vanavond maar eens wat anders op het menu, ook lekker: patat met kroketten en witte bonen in tomatensaus (typisch Engels) en ijs na.

Morgen gaan we de camper verder inpakken, waar vandaag overigens al een begin mee gemaakt is. Alle was is gedaan, het beddengoed ook. Dan verder op pad naar het Zuiden. De bedoeling is Mortil te bereiken en dan daar een paar dagen te blijven en dan helemaal naar het puntje, naar Tarifa, een tip van Collin die het daar erg mooi vindt, we shall see :)

Maja mist het contact met jullie allen, voelt nog steeds vreemd geen telefoon te hebben, had dus ook geen nummer van Reint ,de man van haar vriendin Alie die tweede kerstdag jarig was, alsnog van harte gefeliciteerd via hier dan maar!

Gelukkig gaat het ook heel erg goed met onze Bo, waar Eva en Janine zo liefdevol op passen, gelukkig houden ze ons goed op de hoogte hoe het gaat, we maken ons dan ook geen zorgen!

Dank voor het lezen, hoop dat het leuk was. Foto´s komen er ook nog bij.

Doei, tot later! xxx

veronique

je 100e cache al???? wow... dat gaat hard!

leuk om te lezen dat jullie zo genoten hebben, nu nog even de foto's bekijken.
groetjes
Veronique

yvon

yammie yammie klinkt heerlijk hoor al dat lekkere eten, maar ja ik ben dan ook wel een liefhebster van de Engelse keuken.

Maar fijn om te lezen dat jullie zo genieten en dat ook Bo het heerlijk naar z'n zin heeft.

Een voorspoedige reis verder enne.... hou de tissues bij de hand hé als je straks weer afscheid moet nemen van mom en mauri, dat zal best wel weer even moeilijk zijn.

dikke kussss

Martzen

Leuk hoor!
En fijn om te horen dat het ook goed met Bo gaat.
Wat goed trouwens dat je toe geeft dat de McDonalds lekker kan zijn:)
Liefs

Hans

Mooie verhalen Maja en Max. Geniet ervan.

En voor jullie natuurlijk ook de beste wensen voor het nieuwe jaar!